Termin uruchomienia inwestycji Polimery Police coraz bliżej

Od lewej: W. Zasadzki, A. Niewiński i M. Czyż

We wtorek 18 września w siedzibie Grupy Azoty Police odbyła się konferencja prasowa zarządu PDH Polska SA dotycząca stanu realizacji projektu pn. Polimery Police. Spółkę reprezentowali: prezes zarządu Andrzej Niewiński oraz wiceprezes zarządu Marek Czyż. W spotkaniu wziął udział również wiceprezes Grupy Azoty Zaklady Chemiczne Police SA Włodzimierz Zasadzki.

Od 22 stycznia br. komisja przetargowa prowadziła rozmowy z potencjalnymi oferentami zbierając uwagi i propozycje zmian do planowanego kontraktu.
-Wyłonienie generalnego wykonawcy jest kluczowym zadaniem w całym procesie realizacji inwestycji. Mam nadzieję, że ponad pół roku rozmów z potencjalnymi wykonawcami przełoży się na jakość ofert złożonych w ramach przetargu- powiedział prezes Niewiński.

Wyłoniony podmiot- generalny wykonawca zajmie się budową kompleksu Polimery Police, na który składają się terminal przeładunkowo-magazynowy, instalacja do produkcji propylenu metodą PDH oraz instalacja do produkcji polipropylenu wraz z infrastrukturą logistyczną. – Produkcja polipropylenu pozwoli na zdywersyfikowanie przychodów Grupy Azoty Police, dlatego informacja o przebiegu procesu wyboru głównego wykonawcy zgodnie z założonym harmonogramem to dla nas dobra wiadomość- podkreślił wiceprezes Zasadzki.

– W szczytowym momencie realizacji inwestycji generalny wykonawca będzie zatrudniał ponad 2000 pracowników. Docelowo stałe zatrudnienie w spółce PDH Polska SA znajdzie 200 osób- zapewniał dr Niewiński.

Wybór generalnego wykonawcy zaplanowano na pierwszą połowę 2019 roku, natomiast komercyjne uruchomienie instalacji szacuje się na koniec 2022 roku.