REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO „ZABYTKI GMINY DOBRA W OBIEKTYWIE”
- 1 PRZEDMIOT REGULAMINU
- Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa warunki uczestnictwa
w konkursie „ZABYTKI GMINY DOBRA W OBIEKTYWIE” zwanym dalej „Konkursem”, a także kryteria oceny prac konkursowych i warunki nagradzania zwycięzców.
- Organizatorem Konkursu jest Gmina Dobra, z siedzibą: 72-003 Dobra ul. Szczecińska 16A.
- Konkurs ma charakter otwarty dla wszystkich osób fotografujących (dalej zwanych jako „Uczestnicy”) i jednoetapowy.
- Udział w Konkursie jest bezpłatny.
- Uczestnictwo w Konkursie jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Informacje na temat Konkursu, niniejszy Regulamin wraz z Załącznikiem oraz Gminna Ewidencja Zabytków Gminy Dobra są dostępne na stronie internetowej Organizatora: dobraszczecinska.pl w zakładce GMINA DOBRA dalej POZNAJ GMINĘ dalej ZABYTKI.
- 2. CEL KONKURSU
Celem organizacji Konkursu jest :
- propagowanie wiedzy o zabytkach Gminy Dobra;
- dokumentacja miejsc zabytkowych i zachowanie ich stanu faktycznego;
- rozbudzanie i pogłębianie zainteresowań historią, szczególnie funkcjonującą w lokalnej
i regionalnej świadomości społecznej; - popularyzacja zasobów dziedzictwa kulturowego;
- promocja walorów kulturowych Gminy Dobra;
- edukacja regionalna;
- podniesienie poziomu wiedzy o dziedzictwie kulturowym,
- zorganizowanie wystawy prac konkursowych promujących zabytki Gminy Dobra.
- 3. OPIS ZADANIA KONKURSOWEGO
- Praca (fotografia) zgłoszona na Konkurs może dotyczyć jednego obiektu lub zespołu obiektów, znajdujących się na terenie Gminy Dobra (ujętych w Gminnej Ewidencji Zabytków Gminy Dobra przyjętej Zarządzeniem Wójta Gminy Dobra Nr 150/2019 z dnia
18 września 2019r.).
- Każdy z uczestników Konkursu może dostarczyć osobiście wykonaną jedną pracę fotograficzną, obowiązkowo w formie papierowej (odbitka fotograficzna w formacie
20 x 30 cm) i w formie elektronicznej (fotografia zapisana w formacie JPG, łączna waga plików nie powinna przekraczać 10MB).
- Zgłoszona praca (fotografia) nie może naruszać prawa do wizerunku osób trzecich.
- Bezwzględnie zabrania się podawania imienia i nazwiska Uczestnika Konkursu na pracy konkursowej w formie papierowej pod rygorem jego dyskwalifikacji. Praca zostanie opatrzona indywidualnym kodem cyfrowym nadanym przez Organizatora celem anonimizacji danych osobowych autora dla potrzeb jej oceny.
- 4. WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE
- Warunkiem przystąpienia do Konkursu jest wykonanie i zgłoszenie do Konkursu fotografii (w terminach wskazanych § 4 ust. 5), wypełnienie i podpisanie Formularza Zgłoszenia (Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu), w którym Uczestnik Konkursu m.in. wyraża zgodę na udzielenie licencji niewyłącznej do zgłoszenia fotografii oraz akceptuje warunki niniejszego Regulaminu. Przedmiotowy dokument jest dostępny na stronie internetowej Organizatora: dobraszczecinska.pl w zakładce GMINA DOBRA dalej POZNAJ GMINĘ dalej ZABYTKI.
- W przypadku Uczestników niepełnoletnich, wymieniony w § 4 ust. 1 dokument, w imieniu Uczestnika podpisuje rodzic lub opiekun prawny Uczestnika Konkursu.
- Prace fotograficzne bez wypełnionego i podpisanego Formularza Zgłoszenia, o którym mowa w § 4 ust. 1 Regulaminu nie będą brały udziału w Konkursie.
- Prace Konkursowe (fotografie) nie będą odsyłane Uczestnikom Konkursu, ich egzemplarze (nośniki papierowe) stają się własnością Organizatora.
- Prace konkursowe należy :
– w formie papierowej wraz z Formularzem Zgłoszenia dostarczyć osobiście lub przesłać (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Dobra) do dnia 23 września 2024 r. do godz. 16.30 do Wydziału ds. Obywatelskich Urzędu Gminy Dobra przy ul. Lipowej 51
w Wołczkowie,
oraz
– w formie elektronicznej przesłać drogą elektroniczną z dopiskiem Konkurs „ZABYTKI GMINY DOBRA W OBIEKTYWIE” na adres: wso3@dobraszczecinska.pl w terminie do dnia 23 września 2024 r. do godz. 16.30 (decyduje data i godzina wpływu na skrzynkę elektroniczną adresata).
- Prace konkursowe, które zostaną dostarczone (przesłane) po upływie terminów wskazanych w pkt. 5 nie będą brały udziału w Konkursie.
- 5. OCENA PRAC I NAGRODY
- Do Konkursu dopuszczone zostaną prace fotograficzne spełniające wymagania zawarte
w Regulaminie, a ich oceny dokona Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora.
- Przy ocenie prac zgłoszonych do Konkursu będą uwzględniane: fotografowane obiekty, wartości artystyczne, poziom estetyczny, oryginalność i pomysłowość.
- Spośród prac fotograficznych, o których mowa w 5 ust. 1, Komisja Konkursowa wybierze trzy najlepsze prace, a ich autorzy zostaną Laureatami Konkursu (miejsca I – III). Ponadto Komisja Konkursowa może przyznać dodatkowo Wyróżnienia.
- Laureaci Konkursu (miejsca I -III) oraz Wyróżnieni otrzymają pamiątkowe dyplomy oraz nagrody w formie bonu prezentowego sieci sklepów Empik, których wartość określa Organizator Konkursu.
- Laureaci i Wyróżnieni zostaną zaproszeni na oficjalne rozstrzygnięcie Konkursu, o którym zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
- Decyzja Komisji Konkursowej jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie. Nie ma możliwości żądania równowartości nagród w postaci finansowej lub ich zmiany
na jakąkolwiek inną formę.
- 6. PREZENTACJA PRAC
Po rozstrzygnięciu Konkursu Organizator zastrzega sobie prawo do korzystania z prac konkursowych w formach określonych w § 7 Regulaminu, w tym m. in. publikowania nadesłanych prac konkursowych opatrzonych imieniem i nazwiskiem autora na :
- stronie internetowej Organizatora dobraszczecinska.pl.,
- Facebooku Organizatora Konkursu,
- podczas wystaw pokonkursowych na terenie Gminnego Centrum Kultury i Bibliotek
w Dobrej, - w materiałach informacyjnych i promocyjnych Gminy Dobra.
- 7. PRAWA AUTORSKIE. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Przystępując do Konkursu, pełnoletni Uczestnik Konkursu albo rodzic lub opiekun prawny niepełnoletniego Uczestnika Konkursu:
- wyraża zgodę na przetwarzanie przez Organizatora wskazanych w Formularzu Zgłoszenia danych osobowych Uczestnika Konkursu na potrzeby przeprowadzenia Konkursu
i realizacji jego celów, - udziela Organizatorowi Konkursu nieodpłatnej, niewyłącznej licencji do zgłoszenia pracy konkursowej, na czas nieokreślony bez ograniczeń terytorialnych i ilościowych,
na poniższych polach eksploatacji:
- utrwalanie i zwielokrotnianie pracy konkursowej dowolną techniką, w dowolnym formacie, w tym technikami cyfrowymi, optycznymi, elektronicznymi, drukarskimi, reprograficznymi, wszelkimi technikami video, technikami poligraficznymi, wprowadzania do pamięci komputera, urządzeń przenośnych i pamięci masowych, eksploatowania na dowolnej ilości stacji roboczych, publikowania na stronach internetowych w sposób umożliwiający dowolne wykorzystywanie i nieograniczone zwielokrotnianie przez każdego z użytkowników sieci publicznej;
- w zakresie rozpowszechniania pracy konkursowej, jej części lub fragmentów sposób inny niż określony w ppkt. a), tj. poprzez publiczne wystawienie, wyświetlanie, a także publiczne udostępnianie pracy konkursowej, w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym (np. w siedzibie Organizatora Konkursu, na stronach www. Folderach i innych materiałach, itp.); przy czym rozpowszechnianie pracy konkursowej, jej części może być dokonywane w formie publicznej prezentacji niezależnie od sposobu ich realizacji i formy, w jakiej zostanie zrealizowana (np. w formie pisemnej, prezentacji multimedialnych, technik poligraficznych, itp.);
- wprowadzanie do obrotu w dowolnej formie i dowolnymi technikami dystrybucji;
- użyczenie, najem pracy konkursowej;
- umieszczanie w bazie danych;
- wyraża zgodę na wykonywanie oraz nieograniczone zlecanie wykonywania praw zależnych do pracy konkursowej przez Organizatora konkursu, w rozumieniu art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2022 r., poz.2509). W ramach tych uprawnień Organizator w szczególności ma prawo do dowolnego wykorzystywania całości lub dowolnie wybranych fragmentów pracy konkursowej, w tym adaptacji całości lub fragmentów, łączenia ich z innymi fotografiami (np. kolaż) itp.;
- wyraża zgodę na udzielanie dalszych sublicencji,
- wyraża zgodę na niewykonywanie wobec autora pracy konkursowej przysługujących mu autorskich praw osobistych (w zakresie oznaczania wszystkich egzemplarzy pracy konkursowej jego imieniem i nazwiskiem) w zależności od istniejących przeszkód i zwyczajów, których każdorazową ocenę pozostawia się Organizatorowi konkursu;
- wyraża zgodę na rozpowszechnianie jego wizerunku, imienia, nazwiska, informacji o miejscowości, w której mieszka – w ramach publikowania informacji o Konkursie i promocji Konkursu oraz działalności Organizatora.
- Odmowa dostarczenia podpisanego dokumentu określonego w § 4 ust. 1 niniejszego Regulaminu skutkować będzie wykluczeniem Uczestnika z udziału w Konkursie.
- Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane na podstawie wyrażonej przez nich zgody – zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako: „RODO”). - Administratorem danych osobowych Uczestników przetwarzanych w związku
z Konkursem jest Organizator Konkursu (Wójt Gminy Dobra), z siedzibą w Dobrej,
Szczecińska 16A. - Dane osobowe Uczestników Konkursu będą przetwarzane na zasadach określonych
w Regulaminie na potrzeby prowadzenia działań związanych z organizacją, przeprowadzeniem, obsługą i rozliczeniem Konkursu oraz wykonywaniem autorskich praw osobistych w związku z rozpowszechnianiem prac konkursowych. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Organizatorem przy realizacji, obsłudze Konkursu i działań promocyjnych z nim związanych. - W związku z Konkursem przetwarzane będą następujące dane osobowe Uczestników: imię i nazwisko, data urodzenia, adres korespondencyjny, numer telefonu kontaktowego, adres
e-mail, wizerunek oraz dane osobowe rodzica/opiekuna prawnego niepełnoletniego Uczestnika Konkursu: imię i nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu kontaktowego, adres e-mail. - Podstawą przetwarzania danych osobowych w celach wskazanych w ust. 6 jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO – wyrażona dobrowolnie zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
- Zgłoszenie Organizatorowi pracy konkursowej wraz z wypełnionym Formularzem Zgłoszenia jest wyrażeniem dobrowolnej zgody na opublikowanie na stronie internetowej Urzędu Gminy Dobra informacji o udziale lub uzyskaniu tytułu Laureata bądź Wyróżnienia w Konkursie.
- Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych jest dobrowolne, jednak jest niezbędne, w celu uczestnictwa w Konkursie. Nieudzielenie zgody lub późniejsze jej wycofanie, jak również przesłanie wniosku o usunięcie danych, uniemożliwi przystąpienie oraz uczestnictwo
w Konkursie. Brak zgody lub jej wycofanie jest jednoznaczne z wykluczeniem Uczestnika z postępowania konkursowego. Uczestnicy Konkursu poprzez przekazanie Organizatorowi pracy konkursowej wraz z Formularzem Zgłoszenia akceptują zasady przetwarzania danych osobowych wskazane w Regulaminie. - Dane osobowe zamieszczone w Formularzu Zgłoszenia nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej i nie będą podlegały profilowaniu.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez Organizatora do momentu zakończenia realizacji celów wskazanych w § 2 niniejszego Regulaminu oraz rozstrzygnięcia Konkursu, a także po rozstrzygnięciu Konkursu – do działań informacyjnych i promocyjnych wskazanych
w § 7 ust.1 Regulaminu. Organizator może zachować niezbędną, ograniczoną część danych osobowych dotyczących Uczestnika w przypadku, gdyby niezbędne okazało się to dla celów wykazania zgodności przetwarzania danych z przepisami prawa, przez okres do czasu upływu przewidzianych prawem terminów przedawnienia roszczeń. - Uczestnicy Konkursu mają prawo do żądania udzielenia dostępu do dotyczących ich danych osobowych, ich sprostowania lub usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie
(co jednak nie wpływa na legalność przetwarzania danych osobowych, którego dokonano przed wycofaniem zgody), otrzymania kopii danych. - W razie uznania, że dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, Uczestnikom Konkursu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 -193 Warszawa.
- 8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Treść niniejszego Regulaminu jest opublikowana i powszechnie dostępna na stronie internetowej Organizatora: dobraszczecinska.pl oraz w jego siedzibie.
- Organizator ma prawo do zmiany Regulaminu w trakcie trwania Konkursu i przedłużenia bądź́ skrócenia czasu trwania Konkursu bez podania przyczyny. Zmiany Regulaminu nie będą̨ naruszać́ praw nabytych Uczestników. Zmienione postanowienia obowiązują̨ Uczestników od chwili ich opublikowania na stronie internetowej www.dobraszczecinska.pl
- Organizator ma prawo do dokonywania wiążącej wykładni postanowień niniejszego Regulaminu, rozstrzygania sporów związanych z jego stosowaniem oraz wszelkich kwestii związanych z Konkursem.
- Organizator ma prawo do weryfikacji, czy Uczestnicy spełniają warunki określone
w Regulaminie. Niestosowanie się do niniejszego Regulaminu lub do odpowiednich przepisów prawa powoduje wykluczenie danego Uczestnika z przyznawania nagród
w Konkursie i uprawnia Organizatora do odmowy przyznania nagrody.
- W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa powszechnego, w tym kodeksu cywilnego.
- W przypadku łącznej liczby zgłoszeń poniżej 15 prac konkursowych Organizator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji Konkursu.
- Wszelkie dodatkowe informacje o Konkursie można uzyskać pod numerem telefonu
91 439 65 07.
Wójt Gminy Dobra
Magdalena Zagrodzka